Kartan ritas om!

TV-bolagen, telekomföretagen, teknikföretag, OTT-tjänster och filmstudior konkurrerar med varandra som aldrig för att kunna leverera olika innehåll direkt till konsumenter. När 5G tjänster implementeras kommer vi se en ännu större rörelse och alla de stora drakarna tävlar om att sitta i förarsätet. Innehållet är det viktiga och det vet alla om. Nya distributionsvägar, tekniker, trådlöst eller via kabel eller satellit spelar ingen roll. Konsumenten kommer alltid att välja det innehåll som attraherar mest.

Detta har sedan länge det Philadelphia-baserade telekomföretaget Comcast insett och har därför tagit upp kampen och budgivningen på Tv- och studiogiganten 21st Century Fox. Budgivningen är uppe på nivåer som är smått häpnadsveckande. Det senaste budget är nu enligt uppgifter uppe på 65 000 000 000 U.S. dollar för 21st Century Fox:s Tv- och studiotillgångar. Det tidigare budet låg enligt uppgift på runt 52 400 000 000 U.S. dollar! Kampen står mellan Comcast och Disney som själva har en stor kassa att investera.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Facebook
Twitter